fredag 3. juli 2009

(økologisk) Spaaaaaa for mamma uten barn..

I går var jeg på spa, uten mann og barn som maser rundt meg.

Jeg og sjefen reiste, og hun betalte. Hun hadde nemlig gavekort, og jeg hadde hjulpet til i en krisesituasjon. Det var gøy å finne på noe annet sammen med henne enn bare å stå på jobb også.

Vi var på Vannkanten Spa og Bodycare i Bergen, litt rart å være bønder i byen.

Jeg så egentlig for meg at produktene de brukte ikke var så veldig bra (mtp mitt hysteri for hormonforstyrrende, kreftfremkallende og irriterende ingredienser) men en gang en sjelden gang kan ikke skade, så lenge jeg unngår det i det hverdagslige. Men, til min store fornøyelse sa massøren etter en stund: ”Disse produktene inneholder ikke parabener, ja den er helt økologisk.” Jeg lyste opp, og måtte fortelle litt om min iver for ingredienser.

Vi fikk full kroppskrubb, så en varmende innpakning, og så en herlig massasje etterpå.

Jeg mener å tro at de må ha brukt Ytsara produktene i behandlingen. De luktet veldig godt, og føltes også godt. Dog, jeg føler enda at jeg lukter Citronella, selv etter en lang natt og en god dusj.

Jeg fikk litt følelsen av at det hele var litt uproft. Men jeg vet at det er pga hudpleieren vi fikk. Jeg kjenner sjefen der, og jeg vet hun er mer proff enn dette. For det første var det ikke noe kartotekkort. De kunne aldri ha vist om jeg var allergisk mot sitrus f.eks. Ei heller om jeg var gravid.

Nå var ikke dette en ansiktsbehandling og jeg vet ikke hva hun gjorde ute av behandlingsrommet, men jeg er opplært med streng hygiene. Skal man forlate kunden må man vaske seg, og sprite. Det er godt mulig hun gjorde det ute, men hun tok også i døren etter dette.

En annen ting er at når man masserer skal man alltid ha kontakt med personen på benken. En hånd på ryggen mens man finner mer olje, (Som IKKE skal være en olje som deles på blant to massører.. Men, en skål til hver massør.. ) eller skal flytte seg. Det hjelper ikke med en albue på panna mens man trykker godt ned.

Alt i alt var det en litt rar opplevelse, men det var godt å kunne slappe av og deilig å få litt tid for meg selv. Jeg går gjerne dit igjen, og har allerede lyst å booke en time for å få vokset leggene (som gjør grusomt vondt)

3 kommentarer:

Ellen Marie Albertsen sa...

Herlig=) Håper du koste deg selv om det var litt små tekniske problemer..
Håper du har en fin fin sommer?

Cecilie sa...

Å, det hørtes nydelig ut med spabehandling! Og en liten bonus at det var økologiske produkter ^^

Naturlige Anita sa...

Det var deilig!