tirsdag 11. november 2008

Økologisk nytelse

Jeg og storebror pleier å lage havregrøt om kvelden. Det er godt, og det er mettende for en liten gutt som skal ligge seg. Vi bruker økologiske havregryn og melk, og mens vi rører synger vi en sang sammen. Til vanlig har vi kanel og eplesyltetøy oppå. Men, jeg har blitt mer og mer skeptisk til syltetøy og hva det kan inneholde.
For en stund tilbake oppdaget jeg hervik og bestilte syltetøy og saft derfra. Det inneholder ingen tilsettningsstoffer, bare sukker - som jo i store mengder ikke er bra, men litt innimellom og med måte syns jeg er bedre enn E-stoffer.
I midten av oktober fikk jeg en mail om at de skulle ha tilbud på øko syltetøy og at de hadde fått inn 2 nye syltetøyer i sitt økologiske utvalg. Jeg var kjapp med å bestille, men var skeptisk til bruksmulighetene.

Etter å ha smakt på syltetøyet med eple og solbær skjønte jeg raskt at det kunne være godt på havregrøt. Og ganske riktig. Det gir en frisk smak fra eplene og en søt smak fra solbærene. Sammtidig blir grøten lilla om det hele blandes sammen, og det var stor stas for storebror.

1 kommentar:

Demeter sa...

Takk fo rtipset, nå har eg bestil meg prøvepakke! Gleder meg! :D


Håper det ordner seg med babyen, og at amming og alt går bedre. Flott at du har skaffet deg bæresjal, det er i hvertfall supert å bruke!

Vennlig hilsen Kristin