torsdag 19. januar 2012

Min favorittbutikk!

Jeg har skrevet litt om hvorfor jeg handler fra Amerika og ikke Norge her.
Min favorittnettbutikk er lokalisert i Amerika. Den heter Iherb.com og har alt jeg kan drømme om! Vel nesten. Den har ikke lokalproduserte varer fra her i Norge, men jeg bestiller som regel dem rett fra leverandør, eller gjennom butikken min, så det går bra.Så for å klarere det, så bestiller jeg framdeles fra norske butikker også, jeg er bare ikke helt fan av frakt og tull som kommer i tillegg. All ære til norske nettbutikkeiere, eller bedriftseiere i det hele tatt som faktisk prøver.

Iherb.com har altså alt. De har supermat, de har urter, de har te, de har kaffe, de har helsekost, de har treningsprodukter, de har vaskemidler, de har hudpleie, de har hårpleie, de har kroppspleie, de har sminke, ja gud bedre meg, det er ikke mye de har altså. Noen av merkene er ukjente for oss Nordmenn, men også noen er veldig kjente for oss. Det kan være vanskelig å finne fram de første gangene man handler på iherb.com. Jeg handlet første gang i 2010, og jeg husker hvor forvirret jeg følte meg i begynnelsen. De har gjort det litt enklere nå, men det er framdelses vanskelig hvis man ikke vet hva produktet heter på norsk.

Jeg kommer til å lage lister med favorittprodukter innenfor gitte kategorier her på bloggen, slik at dere i det minste kan se de jeg liker best innenfor eks supermat.

Hvorfor liker jeg så godt Iherb.com kan du spørre deg selv. Vel..

1.Først av alt får jeg mange av produktene veldig billig. Enkelte av produktene der er faktisk billigere enn innpris direkte fra leverandør her i Norge. Pure Planet (fra Super Nature) og Ecover er bla annet eksempler på dette.

2. De har et enormt utvalg. De har både kjente merkevarer og billigere alternativer. De har økologiske varianter og konvensjonelle. 

3. Lav frakt! Hvis du bestiller for under 1,8kg betaler du bare fra 2-6 $ i frakt. Dvs fra 12-30norske kroner! Det kan ikke engang posten konkurrere mot!

4. Personlig service! Abby er kundeveilederen deres på internett. Kjempehyggelig dame! Hun hjelper deg uansett problem, og svarer veldig raskt både på facebook og twitter.

5. Konkurranser. Nesten hver uke har de ny konkurranse på facebooksiden sin! Jeg vant en pakke før sommeren. Kjempe spennende.

6. Bonus for deg som handler mye. Husker ikke helt hvor mye man måtte handle for i året, men jeg har hvertfall klart å bli VIP, på den måten får jeg rabatter på hver bestilling, selv om det ikke er mye gjør det godt!

7. Verveprogram. Sist men ikke minst. De har et supert verveprogram der du kan tjene penger/få billigere produkter. Alt du gjør er å gi din kode til nye kunder. De får 5$ i rabatt på sitt første kjøp, og du får rabatter av det de har kjøpt. (Fra 1-4% tror jeg det er) Når de nye kundene igjen verver kunder får du rabatter i fra dem også! Min kode er USE406 hvis du har lyst på 5$ i rabatt!

Ingen kommentarer: