søndag 25. januar 2009

Helt ren...

Sist uke så jeg en setning på nett som jeg likte godt. Jeanette på vårevildedager sa nemlig dette: "I forigårs kom jeg nemlig ut av dusjen og registrerte at jeg for første gang på lenge faktisk var helt REN." om å oppleve en dusj med bare naturlige/økologiske produkter. Etter nyttår satt hun i gang et prosjekt som kalles åtte organiske uker. Det går i hovedsak ut på å bruke mest mulig naturlige og økologiske produkter. Hun skal kutte ut potetgullet og colaen.
Jeg hadde planer om å kaste meg på, men jeg fikk jobb 2 dager før hun begynte og glemte det helt bort - desverre. Derimot bruker jeg endel økologiske, naturlige produkter i hverdagen, og jeg føler kanskje ikke at det blir de helt store forandringene.

Et eksempel er min liste over kjemi jeg bruker når jeg dusjer.
Shampoo/balsam: Urtekram lavendelshampoo, ingen balsam til tross fro tykt, langt hår.
Dusjsåpe: The body shop aloe dusj, ikke helt økologisk, men uten stoffer jeg ikke liker.
Kropspeeling: Dead sea spa peeling. Igjen, ikke økologisk, men uten stoffer jeg ikke liker.
Body Lotion: Lavera med sitrusfrukter
Ansiktskrem: Dr. hausckha flytende krem
Deodorant: Urtekram krystalldeo
Fotkrem: tomtomMama fot og beingel
Tannkrem: Urtekram barnetannkrem

Mange av disse produktene er slik jeg har kjøpt tidligere og som jeg nå bare bruker opp, men jeg er også veldig fornøyd med dem. Jeg venter inn en super kosmetikk serie på Meditrina, og kommer nok da til å gå over til den.

3 kommentarer:

Heidi sa...

Det du skal ta inn på Meditrina, er det vegansk?

Naturlige Anita sa...

Jeg har ikke helt oversikten over alle ingrediensene i alle produktene, men det jeg har sett på er vegansk.
Jeg holder på å lage til en merkeordning sentralt i meditrina for å kunne vise hvilke produkter som oppfyller hvilke krav, der kommer det også et vegansk merke.

Heidi sa...

Så bra :)