fredag 6. mars 2009

En ny tag!

Jeg har blitt tagget. Denne gang av Stine på Jobb med Blogg, for øvrig en veldig god blogg for oss som prøver å leve av nettarbeid o.l.

Taggen lyder som følger:
1. Gå til mine bilder/mapper
2. Velg den 6. mappen
3. Finn det 6. bildet
4. Sett bildet på bloggen og skriv litt om det
5. Inviter 6 nye og link til dem. Gi beskjed om utfordring.

Mitt bilde

Akk og ve! Dette bildet er fra april i fjor, noe som betyr at vi snart må begynne å så! Her har jeg og storebror sådd gulrøtter i melkekartong, da det skal være "enklere" enn å så de direkte i kasse/jord. Som dere kanskje ser er storebror sin melkekartong til venstre, med maaasse spirer i. Denne satt jeg oppe en flott vårnatt og pirklet mens jeg hørte på uglen "o`oh, o`oh"
Det ble gulrøtter til slutt, deilige knaskegulrøtter. Vi gikk i hagen og tok opp når vi ville ha en å knaske. Hjemmedyrkede gulrøtter som det ikke har blitt brukt noe form for sprøyting og kunstig gjødsel på er bare så mye bedre enn butikkjøpt! Nå håper jeg snart solen titter fram igjen og jeg får fri fra jobb slik at jeg kan forberede jorden i pallekarm-bedene mine igjen. Mens vi venter får vi begynne så smått å så litt frø inne i vinduskarmen.


Jeg tagger herved videre.
Løvinnen
AOS, naturlig livsstil
Min enterprise
Organic lizzie
Prinsesse Vilikke
Våre vilde dager

Ellers kjenner jeg kanskje skrivelysten så smått kommer tilbake. I går fikk jeg skrevet en hel artikkel som ble veldig lang. Det gjelder bare å få den over på pc og rettskrevet.

3 kommentarer:

organic-lizzi sa...

Så deilig det høres ut..
Dyrket litt før,men etterhvert har sneglene tatt virkelig inntog her i område..
Har allerede hatt et innlegg med bilde nr.6..Det var slett ikke så innbydende som ditt skal jeg si!!
Superfiin kveld til deg fra Randi

Ellen Marie Albertsen sa...

Koselig med planting:) ooog, tag:D

Anonym sa...

Kjempekoselig bilde! Takk for at du fulgte opp/utfordringen!