lørdag 14. juni 2008

Om den grønne sti

Ja, jeg må ha en om side her også.
Den grønne sti er min personlige blogg. Her har jeg muligheter til å slippe løs mine private tanker og følelser. Jeg vil selvsagt blogge om ting som faller meg naturlig interessant. Dette omfatter blant annet:

Hagen:
Jeg elsker hagen min! Ikke fordi den er fin, det er den overhodet ikke. Det er en gammel gjengrodd hage, og jeg eier den ikke selv engang. MEN, jeg finner god inspirasjon og har mulighet til å dyrke grønnsaker og urter til selvbruk. Der er også pære, eple, rips, solbær, og rabarbra der. En perfekt nyttehage. Det er på grunn av hagen at vi bor her vi bor..

Barna og familien:
Som tobarnsmamma faller det naturlig at jeg skriver om barna mine. Jeg er opptatt av naturlig barneoppdragelse. Vi bruker tøybleier, bærer og samsover. Mine barn bruker bare økologiske pleieprodukter, og får så langt mulig økologisk hjemmelaget mat.

Jobben:
Jeg er selvstendig næringsdrivende. Har egen nettbutikk med økologiske varer. Jeg har også en annen blogg med fokus på økologisk livsstil. Jeg ønsker å fremme en økologisk livsstil, og skriver tips og råd om dette temaet. Drømmen er å være 100% hjemmearbeidende, og jeg holder på å ta nødvendige steg for å oppnå dette etterhvert.

Blogging:
En av de tingene jeg ønsker å skrive mer om, er blogging. Hvordan du kan starte din egen blogg, få besøkende, tjene penger på den og også om å starte eget firma. Dette er ting jeg har vært igjenom for ikke så lenge siden. Jeg ønsker å fremme hjemmearbeidende i Norge, en av måtene jeg gjør det på er å tilby gratis annonsering for hjemmearbeidende på tøybleieforumet mitt.

Økologi/miljøvern:
Som nevnt tidligere her er jeg opptatt av miljøet og økologi. Jeg er bekymret for hvordan verden kommer til å se ut når mine barn blir eldre. Er det en framtid for menneskeheten? Jeg ser også klart at økologiske produkter har en helsegevinst iom at de kan brytes ned i naturen, og ikke etterlater rester av potensielt farlige stoffer i miljøet eller oss. Derfor bruker vi så langt det er mulig økologiske produkter og ingredienser mtp alt. Vi gjenbruker og redesigner. Jeg kjøper få nye ting. Ser heller etter muligheter til å redesigne noe vi allerede har, arve eller å finne på bruktmarked eller finn. Brukthallen på avfallstasjonen er en inspirasjonsskilde uten like.

Ønsker du å komme i kontakt med meg?
Min mailadresse er: tigrat86 (@) gmail.com
Evt kan du prøve på jobbadressen: admin (@) meditrina.no

Ingen kommentarer: