fredag 1. mai 2009

Nattagrilling og økovin

I går skulle vi egentlig på fest - trodde vi. Mannen hadde tatt feil av datoen, det var egentlig om to uker. Siden vi hadde ordnet oss barnevakt inviterte vi heller noen venner og tok oss en grillkveld. Jeg jobbet til 21 og vi kom hjem 22 etter en butikkrunde. Vi fyrte igang grillen og ordnet inne. Lagde bål ved siden av bordet, og fant lamper slik at vi kunne se litt. Det blåste nemlig såpass at alle stearinlysene jeg prøvde å tenne bare ble blåst ut. Det var kjempekoselig.

Siden jeg endelig skulle få lov til å drikke litt alkohol igjen, etter 8 mnd med amming og 9 mnd med graviditet, hadde jeg kjøpt inn en økologisk vin for anledningen. Det er nemlig slik at druer, som brukes til å lage vin, er en av de fruktene som er mest sprøytet i verden. Derfor er det lurt å kjøpe økologisk vin eller øl, slik at man slipper å få i seg masse rester av sprøytemiddler.

Jeg liker best søte viner, så valget falt på en halvsøt, frisk apertiffvin med navn; Merk Pfalz Riesling Spätlese 2007. Vinen var veldig god, men passet nok best til krabbekloen som jeg kjøpte som snacks framfor grillmat. Det viste jeg egentlig, vinen var mest for kos etter mat, og det var en veldig god vin alene også. Anbefales.

Nå er ungene hjemme igjen, og vi har kjøpt oss mer krabbe, så nå skal vi sette oss ut i solen (som, ehhmm forsvant) og kose oss med krabbe. Det liker storebror veldig godt også.

2 kommentarer:

Anne sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anne sa...

Takk for vin-tips :) I kveld skal jeg teste Vitis Ecologica Carmenère Cabernet Sauvignon, som er en økologisk rødvin.