fredag 16. mai 2008

Cindys Porch

Jeg må innrømme det, jeg er en surfer - når jeg burde bruke tid på annet bruker jeg den heller på å surfe på nett. Hva jeg søker etter vet jeg som regel ikke, jeg bare søker og leter rundt. Noen ganger kommer jeg over funn, enten det er gode matoppskrifter jeg vil prøve, nye tips til hagen, noe som kan hjelpe meg i huset, nye muligheter å pleie meg selv og måter å gjøre livet mitt grønnere..

For noen uker siden fant jeg et sånt funn, siden heter cindysporch.net og kan i første omgang se litt rotete ut, men hvis man gir den litt tid, og leser gjennom, finner man mange skjulte skatter...
Cindys Porch er nemlig en side som skal hjelpe deg å komme i orden med huset og økonomien, jeg har flere sider med home-organizing som det kalles, men denne er suverent best på økonomien, og jeg kjenner det allerede.

Man får 4 mål hver måned som man skal jobbe med, det kan være alt fra å betale ned regninger, spare penger, rydde huset osv. Det aller første målet for Mai traff meg akkurat der det trengte å treffe meg, og jeg er klar. HOW LOW CAN U GO? Om å gjøre å bruke det man har i huset fra før, det man kjøpte på salg og har hatt i frysen siden, eller i skapet. Og jeg er flink til å spare opp - den ene frysen min inneholder 16 forskjellige kjøttprodukter, og flere av de er i større antall enn 1. Høyskapet mitt inneholder bønner og linser i mangfold, for jeg må jo bare prøve det ut tenker jeg i butikken - men det hjelper ikke når jeg ikke bruker det...
I resten av mai skal jeg bruke det jeg har, legge opp menyer etter det og ikke handle mer enn nødvendig. Jeg skal også holde en oversikt over hvor mye penger jeg bruker hver dag/uke. Hvor lavt kan jeg gå? Jeg begynner allerede mandag, samtidig som det er vegetaruke, den utfordringen tar jeg.
For å kunne gjøre dette er det lurt å ha en oversikt over hva som er i frysen, skapet, skuffene o.l. Cindy har noen fine du kan bruke for å få oversikten, Skatter på kjøkkenet kalles de..
Om du prøver deg - lykke til!
For øvrig går det også ann å melde seg på mailgruppen til cindysporch her, da får du litt spark i baken og inspirasjon.

Ingen kommentarer: