mandag 26. mai 2008

Hagehelg

Nok en herlig helg er forbi. Vi har hatt nydelig vær, og jeg har blitt brun. Anledningen bød seg for hagearbeid, og jeg sier ikke nei til det. Vi har fått sagd bort en rhondondendronbusk som var død, fått bort jorden fra plattingen og ordnet til et lite sitteområde der til kveldssolen. Vi har fått klippet gresset igjen, og malt pallekarmene (hvertfall et strøk)
I går reiste vi på hagesenter igjen, det er jo utrolig greit å bruke søndagen på det! Kjøpte vårløk på 50% salg, noen flotte duftliljer, som jeg håper skal bli like flott som disse til våren igjen.
Så kjøpte jeg også endel stauder jeg skal plante i bedet vi holder på å grave opp. Der er endel bedblomster der fra før av, men det har også grodd igjen med masse gress og meterhøye spirer fra trærne rundt. Prinsen fikk også lov til å velge seg en blomst, og fant en makk han gikk å bar på og viste til alle som var der. Gøy at hagearbeidet jeg har prøvd å få inn i blodet hans har fått utelling, han elsker jord og makk!
Kjøpte også med en stor plante lavendel, jeg er jo så glad i dem!

Har veldig mye rart i drivhuset nå, bla annet:
* 17 tomatplanter (som vokser ganske dårlig)
* 3 purrer
* 4 uidentifiserte ting( kanskje grønnkål)
* persille
* 3 agurkplanter
* 4 squash
* Masse gulrøtter
* 7 solsikker (som venter på at jeg skal grave opp hagen til dem!!!)

Vi var også hos min far i helgen, de hadde alt for mye planter i drivhuset sitt, så jeg kunne jo få litt! (Tusen takk!)
* En stor jordbærplante
* 2 paprika
* 2 purrer
* 3 Tomatplanter
* 12 blokarseblomster
* Dill

Jeg føler det spirer og gror i hele hagen, og det er så gøy!!

Ingen kommentarer: