lørdag 6. juni 2009

Stille på markedet, kan det love godt?

Nå har det blitt lagt ut få nye hus til salgs i vårt aktuelle område. Denne uken har jeg tråla finn.no jevnlig, ja nesten daglig. Det har kommet ut tre hus – alle over 3 millioner. Hvordan tror eiendomsmeglerne at vi skal ha råd til det mon tro? Vet de kanskje ikke at vi leter? Eiendomsmegleren på Sparebanken Vest eiendomsmegler kjente meg i hvert fall igjen her sist uke da han var på rundtur på senteret en morgen. Jeg har vært på nære nippet til å gi opp flere ganger, og har sjekket både eiendomsavdelingen, nye hus, fritidsboliger og det som er. Ja jeg har til og med utvidet søket mitt med to nye kommuner (som i teorien ikke er aktuelle for oss) Ingenting. Nada. Nix..

Jeg var like oppgitt i dag tidlig da jeg logget på pcen på jobben. ”Jeg kan vel kanskje sjekke, for sikkerhetsskyld.” Det forige huset gikk akkurat da vi ble interessert – dumt hvis det skjer igjen. Og der var det. Det lyste mot meg. Jeg har sett på det før, både da vi har kjørt forbi før, og da det var til leie tidligere i vinter. Leien var alt for høy, så jeg slo det fra meg med litt drømming. (som jeg som regel gjør) Nå er det der altså. I riktig kommune (jeg får til og med støtte til tøybleier J ) I riktig prisklasse, og i riktig ”sjanger” for meg. Jeg elsker nemlig gamle sjarmerende hus. Min mann er ikke helt enig, men det ser ut til at han er på glid. Dette huset er nabohuset til venninna mi – vi får mer tid med hverandre, hun har en jente 1 år yngre enn eldsten min – de får mer tid med hverandre, hun har en mann – kompis med min mann - de får mer tid med hverandre. Kan man ønske mer?

Det er selvsagt et par minussider. Huset ligger fem minutter lengre ute enn jeg hadde sett for meg mtp buss. Dog vil bussen gå der oftere enn den går til oss nå, og det er ikke lengre til endestoppet enn at jeg kan få en frisk treningstur. Det ser tilsynelatende ut til at det bare er to soverom. Foreløpig gjør ikke det så veldig mye, men hvis vi skal ha enda flere barn blir det kanskje et problem. Dog er det en 3-4 stuer (ser det ut til) kanskje noen av dem kan omgjøres til soverom? Jeg venter spent på prospekt fra megler – de er vel kanskje ikke inne på kontoret i dag? På mandag skal jeg i banken, og på onsdag er det visning. Blir det budrunde får vi det ikke…

*spent*

3 kommentarer:

Sivs hus sa...

Hei, Håper husjakta snart går din vei. titt inn til meg og vinn romantisk fuglehus i zink. sommerklem Siv

Anne sa...

Hei! Sjekk ut http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3115454.ece
Kanskje noen gode matsparingstips? :o) Uansett litt koselig og inspirerende :)

Naturlige Anita sa...

Sivs hus: Takk for hyggelig kommentar

Anne Olga: Hun var søt, og litt forut sin tid. Mormor har såvidt lært seg å skrive www.ba.no


For øvrig ble ikke mannen med på huset jeg likte så godt. Det var vist for gammelt. Han tør ikke satse alle pengene sine på et over 100 år gammelt hus.