torsdag 18. juni 2009

Thrifty green Thursday uke 25

Sist uke hadde jeg ferie, kan du tro jeg hadde tid til å poste TGT da? Tydeligvis ikke... Jeg skylder på pcen. Den har stoppet å virke og jeg er heldig om jeg får tilgang til noe som helst. Jeg skal ominstallere windows, men det viser seg at den cden jeg skulle bruke har store riper i seg, og ikke virker! (skylder på barna jeg) så derfor tar ting litt tid her.

Men, her er altså mitt tips denne uken. RYDD!
Ja, nettopp. Jeg har hatt ferie, og jeg har hatt tid til å rydde. Jeg har bare kommet meg gjennom halve første etasje enda, men har funnet mange glemte skatter. Og det til tross for mitt prosjekt med decluttering i fjor.
De tingene du har gjemt lengst innerst i et skap, eller som bare kommer fram når tante olga kommer på besøk - liker du dem virkelig? Hadde de gjort seg bedre hos noen andre?

De tingene som er delvis ødelagt - kan du reparere dem? Det er skremmende hvor mange ting som egentlig er fult brukendes som kastes nå om dagen fordi vi har penger til å kjøpe ny, eller fordi vi ikke har tid til å ordne det.

Kan du pusse den gamle slitte stolen opp? Litt maling og nytt trekk gjør underverker for gamle møbler. Se her hva Erika gjorde med en gammel benk http://erikassmagleder.blogspot.com/2009/06/fr-og-etter.html

Mens jeg har ryddet har jeg funnet noen gamle, slitte handklær som skal bli innlegg til bleiene, samt endel pynteting og smykker jeg legger ut for salg.

Har du et grønt sparetips? Blogg om det og legg inn link til bloggen din i mr.Linky under.

Ingen kommentarer: