torsdag 4. desember 2008

God Morgen Norge om Økobaby

Tone Granaas fra grønn hverdag har skrevet en fin bok om økobaby som jeg gleder meg til å lese. Den skal virke som en liten guide til foreldre som ønsker å gi barna sine en naturlig start på livet, uten farlig kjemi og sprøytemiddler.


God morgen norge hadde i dag (og det kommer også i reprise engang etter kl 10) intervju med Tone og Mekonnen Germiso fra Framtiden i våre hender om dette med naturlig start på livet. De hadde også et innslag om tøybleier da de var på hjemmebesøk hos en mamma som har valgt å bruke tøybleier til sitt barn.


Dette var et utrolig flott intervju og innslag, som inspirerte veldig. Nå buker jeg nesten bare tøybleier hjemme, ungen går i ull og økobomull (+bambus) og vi bruker ingen kosmetiske produkter på ham bortsett fra bleiekrem, så jeg er på god vei, men jeg blir så inmarig gira når jeg ser slike ting. Anbefaller alle nye foreldre, eller de som er gravid å sjekke ut dette.

Ingen kommentarer: