mandag 9. februar 2009

Oppdatering flyladyoppstart dag 6-7 og 8

Dag 6 - lørdag
Dag 7 - søndag
Dag 8 - Mandag

Jeg har desverre vært alt for opptatt med å blogge i helgen grunnet flere omstendigheter (se eget innlegg for det) Men jeg har fulgt flyladyoppsettet, og føler det funker bra!

Oppgaven for dag 6 var å gjøre det man allerede gjør, samt å rydde hotspots. Hotspot er et sted der man samler opp ting. Eksempler fra vårt hus er databordet, kommoden i gangen og spisebordet. Her legger vi alt, og det bare hoper seg opp hvis vi ikke rydder jevnlig. Jeg tror nok vi har et hotspot i alle rom i huset. Så jeg har tatt litt etter litt, kommoden i gangen er helt tom nå, det varer sikkert til jeg kommer hjem fra jobb i morgen ;)

Oppgaven for dag 7 var å finne fram klær for neste dag før man legger seg. Dette gjør jeg allerede da jeg vet at det blir kaos om jeg ikke har ting klart, spesielt nå med to unger.

Oppgaven for dag 8, altså i dag var å finne en ringperm og lage seg et utdrag fra morgen og kveldsrutinene vi har jobbet med i en uke nå, altså:

Morning Routine

- Get up and get dressed to lace up shoes; fixing your hair and face
- Looking at your posted reminders in the kitchen and bathroom
- Reading 2 minutes of reminders
- Recognizing the negative voices and changing them; YOU ARE FLYing NOW!
- Put out your Hot Spots for 2 minutes

Before Bed Routine

- Keep your sink shining
- Lay out your clothes for tomorrow
- Put out your Hot Spot (I have to do this twice a day) It makes me smile in the morning!

Jeg har dette notert på et ark på korktavlen min, og kommer også til å kjøpe en kalenderbok for å holde orden på alt jeg skal framover..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nå føler jeg meg skikkelig lat, syns det høre slitsomt ut med så mange rutiner, men tanken på det er ganske verre enn å faktisk utføre det.

Naturlige Anita sa...

Jeg skjønner veldig godt hva du mener! Jeg hatet rutiner før. Alt skulle skje spontant. Men når jeg fikk barn endret plutselig verden seg voldsomt!
Ellers er mange av de rutinene nettopp blitt rutiner, som å gjøre seg klar for å legge seg, eller å stå opp. Det er nok litt av grunnen til at det virker litt rart.

Anonym sa...

Så mange skriveleifer jeg hadde klart å få inn i den lille kommentaren...

Uansett, jeg kan forstå behovet for flere rutiner når man har barn. Jeg merker at samboeren og jeg fikk litt flere rutiner etter at vi begynte å bo med dyr, men vi har det fortsatt ganske avslappet - for avslappet vil noen si. Faren min og kona har det alltid plettfritt, og synes vi er noen slasker =D