søndag 1. februar 2009

Flylady`s første 30 babysteg

Tidligere hadde jeg styr på hva som skjedde her i huset. Jeg hadde system på det meste og ting fungerte normalt. Ja, helt til en dag halvveis ute i graviditeten. Jeg orket ikke mer, alle rutiner jeg hadde innarbeidet meg sklei ut. Nå er det fem mnd siden jeg var gravid, og jeg har enda ikke kommet inn i rutiner igjen. Nå er jeg lei av å leve i kaos der jeg ikke har kontroll.

Tidligere har jeg fulgt flylady sine prinsipper, ikke alle rutinene har vært passende for meg, men jeg har tilrettelagt det slik at det passet for vår familie. Nå prøver jeg igjen.

Flylady skriver så fint på siden sin www.flylady.net:
"I know that you have become overwhelmed by your home and the chaos that you have been living in. We are here to help you and it doesn’t cost you a dime. Keep in mind that your home did not get this way overnight and it is not going to get clean in a day. We are going to teach you how to take BabySteps and establish little routines for getting rid of your clutter and maintaining your home. This system will work for anyone; it doesn’t matter if you work outside of your home, stay home with children, retired or work at home. You can do this, you have just needed someone to pat you on the back and give you a great big hug to get you started."


Flylady har ordnet et system som nye medlemmer kan følge. Det er 30 nybegynner dager som skal hjelpe deg å få inn rutinene. Jeg begynner på dette i dag jeg, siden jeg har falt såpass av lasset at jeg er som nybegynner å regne. Dagens oppgave lyder;

Go shine your sink. Altså få vasken din til å skinne! I flyladys filosofi er det dette som er grunnpilaren. Å ha en skinnende vask skal gjøre deg inspirert til å rydde mer..
Så nå har jeg skrubbet vasken mens jeg lagde mat. Nå skinner det..

Om du ønsker informasjon om dette på norsk finnes en norsk flyladygruppe her:
http://groups.yahoo.com/group/FLYingInNorway/
InspirasjonOnline har også flyladyforum på norsk her:
http://www.inspirasjononline.com/forum/flylady/

4 kommentarer:

Jordnært sa...

Jeg var på flylady i 6 md i fjor. Ganske morsomt - helt til jeg ble lei av alle mailene ;) Det ble litt mange etterhvert, men for et bra konsept! Jeg tenkte at det kanskje hadde vært en ide med en miljøvennlig flylady (natron og eddik til skrubbe vask - ikke all den forferdelige kloren.. ;)
Ellen, Jordnært

Anonym sa...

I want to to thank you for this great read!! I absolutely enjoyed
every bit of it. I have you bookmarked to check out new stuff you post…
Have a look at my weblog :: how to get rid of mice

Anonym sa...

Do you mind if I quote a couple of your articles as long as I provide credit and sources back to your weblog?

My blog is in the exact same niche as yours and my visitors would truly benefit from some of the information
you present here. Please let me know if this okay
with you. Thanks!
Feel free to surf my blog post ... diablo 3 guide

Anonym sa...

If some one wants to be updated with most recent technologies after that he must be go to see this web site and be up to date all the time.
Also visit my web site ; how to get rid of mice