fredag 27. februar 2009

Nydelig vårvær og tid i hagen

I går mens jeg holdt på å skrive min presentasjon på den nye fellesbloggen for naturlige bloggere - Naturlig Miljø så jeg ut på den fine hagen min som spirte og skinte så fint i sollyset. Da fant jeg ut at jeg måtte ut en tur. Med lillebror knytt på magen (joda, jeg MÅ ordne meg noe jeg kan bære ham på ryggen med snart, og også prøve å slippe litt på den følelsen av at han er så trygg på magen) gikk jeg ut i hagen. Først gikk vi å prata litt sammen, og så på blomstene som spirte. Så plukket jeg en blomst til ham som han tviholdt på. Så herlig å se en 6mnds gammel baby holde så godt fast på en ting og være så redd for å miste det. Vi gikk litt å drømte vi, eller det var vel helst meg som drømte han bare var enig. Jeg gleder meg fælt til sommeren når han er så stor at han kan sitte selv, sitte å leke i sandkassen med storebror, bygge telt, bade. Det blir en spennende sommer.
Etterhvert sovna han og jeg kunne begynne å luke i urtebedet mitt. Deilige dufter av rosmarin kom snikende hver gang jeg kom borti busken, og jeg er kjempeinspirert til å så frø! Det er vel litt for tidlig enda, eller er det det?

I dag er det også nydelig vær ute. Tenker jeg ser om jeg får ryddet litt mer i hagen i dag. Der er flere bed som bør lukes, plener som bør rakes, trær som er knukket og blomster som skal nytes!

2 kommentarer:

Ellen Marie Albertsen sa...

Heldig som har hage du...:)

Anonym sa...

Ja, sannsynligvis sa det er