mandag 7. juli 2008

Belønningssystem dag 2

Som nevnt i tidligere inlegg har vi nå prøvd belønningssystem for å få storebror i seng til en normal tid, slik at vi får voksentid på kvelden. Det var i går vi begynte, siden jeg var lei av rot og tull om kvelden. Etter at han hadde fått sett systemet, og jeg hadde forklart han ettertrykkelig hvordan det fungerte, lå han seg fint ned og sovna!

Det var en stolt gutt som i dag tidlig fikk klistre det første klistremerket på søndag, også måtte han vise det til min samboer og forklare at på den siste dagen reiser vi til kaptein sabeltann og at han da skulle være snill å legge seg slik at vi kunne reise, og han kunne få kapteinsabeltann sverd. Så, noe har hvertfall sunket inn, og jeg var spent på kveldens seanse.

I dag var det på ny grøt, stell, og opp i sengen, han fikk velge en leke som kunne være i sengen med han. Vi snakket litt om hvordan dagen hadde vært, også skulle vi synge. Halveis ut i sang nr 2 sa han så fint -
Mamma, denne sangen kan du ikkje, kan du ikkje heller synge trollmor sangen også kan eg sove så fint og få klistremerke i morgen?

Paff som jeg ble, gjorde jeg det, også gikk jeg ned for å rydde litt i gangen og vaskerommet slik at jeg hørte han hele tiden. Etter få minutter ble det helt stilt der oppe, og når jeg gikk opp for å sjekke var han jaggu sovna. Det ser virkelig ut til at jeg må kjøpe en skatt til han på onsdag! Det hadde vært veldig deilig om dette fungerer nå!

Ingen kommentarer: