tirsdag 8. juli 2008

Menyplanlegger Mandag



Etter en tur rundt i andre blogger har jeg igjen kommet over en blogg som er genialt inspirerende. Hun arrangerer menyplanleggingsMandag. Dvs at man planlegger menyen for en uke, legger ut i bloggen sin, også kan du linke til din egen blogg via hennes. En grei måte å få litt besøk på. Uheldigvis er de fleste som er med engelsk/amerikansk da, så de skjønner ikke så mye av min norske lille blogg, men men. Jeg kjente hvertfall at jeg ble inspirert, så jeg måtte planlegge menyen min ordentlig denne uken. Dette er noe jeg pleier å gjøre hele tiden for meg selv, fordi jeg vet at jeg sparer penger og tid på det. Nå vet jeg til enhver tid hva vi har til middag.
Denne uken blir en liten utfordring. Vi reiser på mandag, så det meste fra kjøleskapet bør brukes opp, og det virker som om vi har hamstret mange typer salater!! I tillegg er det bare jeg og prinsen som skal ha mat i helgen, for gubben skal på utdrikningslag.
Men, jeg tar utfordringen jeg.

Mandag: Restemiddag fra litt av hvert. Sommerkotteletter, potetsalat, salat, biff, pommesfrites, wokede grønnsaker og bairnesaus, litt av hvert..
Tirsdag: Pasta og skinkesalat
Onsdag: lapskaus med flatbrød
Torsdag: Pølser, potetsalat og grønn salat
Fredag: Stekt ris
Lørdag: Piroger med pølsefyll, grøt.
Søndag: Kålruletter med poteter, grønnsaker og brun saus
Mandag: Spise frokost før vi reiser, pakke med oss flasker med vann, oppskåret brød, og lett pålegg som skinke, baconost på tube. + frukt i kjølebag/skap i bilen.

I was surfing around on other bloggs the other day, and came over this one, with menuplanning Monday arranged in it. I loved the idea, as it is something I usually do.
This week is a challenge for me, since we are leaving for holliday on monday and I dont want any leftovers going bad in the fridge while we are away. So I will try to use it up. In the weekend its only me and my son eating at home, since my husband is out with his friend hwom is getting married.

Mondag: Left-over dinner. Steak, fried potatos, fried vegetables, potatosalad, green salad
Tuesday: Ham and macaroni salad
Wednesday: Put-in-what-u-have-stew.
Thursday: Hot-dogs, potatosalad and green salad
Friday: Fried rice
Saturday: pizza
Sunday: Kail and meat rouletts, potatoes, veggies.
Monday: Pack easy bread meals in the cars as we leave for holliday

Ingen kommentarer: