fredag 11. juli 2008

Miljøbrødet

Det er relativt sjeldent vi er på Rema 1000, siden det er en butikk vi må kjøre langt for å nå. Men, igår var vi på besøk hos svigermor og der er det en rema butikk. Jeg skulle kjapt innom for å kjøpe melk og brød slik at vi overlevde dagen i dag også, og jeg blir like glad hver gang jeg går bort til brødhyllen på Rema litt sent på kvelden (klokken var i dette tilfellet 21.30).. Jeg har aldri opplevd at butikker har såpass brødutvalg etter det store middagsrushet. I butikken der jeg jobbet tidligere i år hendte det ofte at vi måtte sette igang å steike brød i 6-7 tiden, eller selge kundene halvsteikt brød fordi vi ikke hadde flere.



Da jeg så over hyllen med brødene så jeg Miljøbrødet lyse mot meg. Som den gode naturvern og miljøbekjemper som jeg er måtte jeg jo ha det brødet! Jeg leste på pakningen og så at det ikke inneholdt E-stoffer, kjempebra! Også gikk en krone pr. solgte brød til Norges Miljøvernforbund sin kampanje for Trygg mat, et bra tiltak å støtte, så jeg tok med meg to stk.

Brødet er akkurat passe grovt for vår familie, og storebror på 3 spiser fint opp skorpene sine!
Neste gang jeg er på rema skal jeg ta med meg endel for å fryse ned, for dette var midt i blinken for meg! Så håper jeg Kurten blir glad for litt ekstra kroner..
Foreløbig selges brødet i Rema 1000 butikker på vestlandet.

Ingen kommentarer: