mandag 28. juli 2008

Dag 18,19,20 og 21 av 365 declutteringsdager

Helgen har absolutt ikke vært noe bra for meg. Med en mage tilsvarende en måned igjen til termin, og den steikende varmen vi har hatt på vestlandet den siste tiden, har jeg blitt helt slått ut. Jeg har altså holdt meg innendørs, med full gjennomlufting og null sprell, det innebærer også null decluttering. Men da solen hadde gått ned søndag kveld ble jeg for rastløs og mye av energien jeg hadde brent inne med over helgen kom rasende ut. Jeg ryddet og jeg ryddet..
Jeg declutterte i høyskapet på kjøkkenet, det skapet som inneholder forskjellige typer tørrvare, bakeingredienser og hermetikk. Siden det ikke er lenge siden jeg fant en melbille der gikk alle rester av gamle melsorter i søppla, samt at jeg kasta varer som var gått ut på dato.
Kjøleskapet og den lille frysen over fikk seg også en shinings hvor jeg kastet en gammel salat og tømte en isbitform med tre fløteisbitter igjen i. Er ikke sikker på hvor lenge sånt kan stå jeg, så jeg fant ut at det var best å bare kaste det lille som var igjen. Det kommer nok mer fløte på min vei.
Så ryddet jeg oppå kjøleskapet... Jeg har nok klistremerker til belønningssystemet til storebror (som for tiden ikke virker helt som det skal...) og jeg fant den gamle vekkerklokken min, som sluttet å virke i 2004, men som jeg har tatt vare på i tilfelle den kanskje kom til å virke igjen. Hvordan den nå har kommet seg til toppen av kjøleskapet her, etter det flytteraidet vi hadde i høst vites ikke, men det antas å være skittent spill fra den tiltaltes side.. Dømmes til det sorte søppelspann.

Og i dag har jeg decluttert i vaskemidlene mine. Flasker uten kork og med bare en desiliter igjen med skeptisk middel vi aldri bruker ble kastet. Mye av det har stått igjen fra tidligere eiere. Det var praktisk akkurat i det vi flyttet inn og jeg trengte vaskemiddel akkurat der og da, men ikke så rent praktisk nå etter at jeg har forsket litt mer på vaskemiddler og miljøskader/ingredienser/dyretesting.

Det var declutteringsoppdateringen for helgen, (det ser nesten ut til at det blir slik framover, at jeg oppdaterer i uken, men har en liten pause fra bloggingen i helgen. Familien krever mer, og formen blir dårligere. Snart krever enda et nytt familiemedlem enda mer.. )
Håper dere alle har det hakket bedre enn jeg, og at dere nyter de varme gode dagene vi har nå!
Det er sommer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jeg orker absolutt niks for tiden sjøl jeg. Det blir å vanne på kvelden og morgenen og ellers fint lite hage og husaktiviteter.
Men jeg har forslag for sittestilledeclutering, rydd i datamaskina! Om datamaskina di er som min så er det vel jobb for en mnd ;)

Naturlige Anita sa...

Det var en kjempegod ide!
Nå bruker jeg mindre og mindre dataen om dagen siden storebror er hjemme fra barnehagen og krever oppmerksomhet. Men, om jeg en dag finner tid skal jeg absolutt gjøre det, samt brenne ut bilder som er verdt å ta vare på før de forsvinner.