tirsdag 22. juli 2008

Dag 16 av 365declutteringsdager

Spørsmålet er: Hvor deilig ville DU føle deg om du fjernet en ubrukt ting fra huset ditt hver dag i ett helt år? Declutterings-utfordringen! Kast, gi bort, eller selg en ting fra hjemmet ditt hver dag i ett år.
Ingen regler.
Ingen råd.

Dag 16..
I dag gikk støvsugeren i søpla. Den har irritert meg i over ett år nå, fordi den ikke virker ordentlig. Den har en liten pose som må tømmes hele tiden, og den bråker noe forferdelig, samt at den ikke suger noe særlig bra. Billig er altså ikke bra. I dag var det plass i søppelspannet fordi det var helt tomt, så nå må jeg produsere mindre søppel de neste ukene, men det klarer jeg meg fint med så lenge støvsugeren er ute av hus.
Riktignok har jeg kjøpt ny støvsuger da, men det var absolutt nødvendig.
Hva har du kvittet deg med i dag?

3 kommentarer:

Anonym sa...

velkommen tilbake fra ferie :)
Men jeg tror du er litt i feriemodus fortsatt, for støvsuger i søplebøtta? den skal vel leveres til gjennvinning? Alle steder som selger hvitvarer ol er plikta til å ta i mot, gratis.

I dag har jeg (igjenn) kasta en ting fra planterommet, denne gangen noen ødlagte plastpotter.

Naturlige Anita sa...

Du har helt rett! Jeg kom på det selv tidligere i dag da jeg leste igjennom obs-bygg reklamen. Der sto så fint at de tok imot kasserte el-produkter, og jeg fant ut at jeg skulle ta støvsugeren opp fra søppelspannet og heller sette den klar i bilen til vi kjører forbi der.
Men uansett, takk for påminnelsen - noen ganger flyter tankene ut.

Tror ferien tok knekken på meg jeg, for jeg ligger med snue og vondt i hodet, samtidig som bekkenet mitt ikke likte ferie-stresset. Så i dag har det blitt en rolig dag.

Sølvis blog sa...

Støvsugeren her skal også ut - etterhvert, må bare få kjøpt og montert en ny først - type sentralstæøvsuger, så det kan ta litt tid. I hvert fall må vaktmesteren komme hjem først.
Jeg har rydda i 3 kasser med bortsatt kjøkkenutstyr i dag, leter etter ett vaffeljern, men finner masse annet rart, så da ble det kasta en boks twist som ble nedpakka i 2004 - smakte IKKE på dem først.