søndag 27. juli 2008

Teknikmagasinet

Jeg kom over en reklame for Teknikk magasinet i dag. De har åpnet butikk på et av de store sentrene rundt bergen, og sender naturligvis ut den store reklamekatalogen sin til alle nærliggende postkasser i håp om å kapre noen kunder. Jeg må si at jeg fikk avsmak på hele butikken når det som lyste mot meg i store bokstaver var:

"Ingenting du trenger, bare greier du har lyst på!"


Hva er det for en holdning da? Oppfordre til å kjøpe selv om man ikke trenger det... Inni katalogen, som for øvrig var på nesten 300sider var det som de selv sa ingenting man trengte. Bare dill og rot. Og veldig masse som oppfordrer til kjøp og kast samfunnet vi har i dag. Hvor lenge er f.eks en hylende gris i kjøleskapet morro? Eller en jojo som må jojes så og så mange ganger om dagen, ellers blir den svak, og går tilbake til å være baby-jojo uten styrke.
Jeg kommer garantert til å boikotte denne butikken pga dens dumme kjøp og kast filosofi, og oppfordrer alle til å ikke kjøpe så mye ting, men heller lage nye minner med dem du er glad i.

3 kommentarer:

MITT FARGERIKE sa...

Lurer litt på om dei som sit og finner på nye ting som vi "berre må ha",
eigentlig har jobba i staten før (der er dei jo kjent for å finne på mange ulike/uforståelige reglar som ingen forstår noko av, og som vi eigentlig ikkje treng).

Naturlige Anita sa...

hehe.. Det var en fin tanke.

Anonym sa...

Jeg er glad for at det ikke bare er jeg som reagerer på slike ting. Det er en veldig fin blogg du har :)